Başarıyı Artırma Yöntemleri

Başarıyı Artırma Yöntemleri

BAŞARI NEDİR?

Bu soru; bireyin kendisi ve çevresi ile uyumlu yaşayabilmek ve kendini gerçekleştirmek için belirlediği hedeflere ulaşmak amacı ile gösterdiği çabadan olumlu sonuçlar almak şeklinde tanımlanabilir...

17.02.2014 4139

 

        BAŞARI

Aynı yaştaki çocukların gelişim hızları, ilgi ve gereksinmeleri bir birinden çok farklıdır. Anne baba ve eğitimcilerin, bu farklılıkları ortadan kaldırma ve onları aynı seviyeye getirme doğrultusunda bir yaklaşım içinde olacaklarına, onların, kendi ihtiyaç ve özelliklerine uygun gelişme sağlayacağı ortam ve olanağı geliştirmek için çaba harcamalarının daha verimli sonuçlar doğuracağı ortadadır...   Her çocuğun aynı alanda aynı başarıyı göstermesi mümkün değildir. Bu beklenti zaten doğanın yasasına da uygun düşmez... Bu nedenle her çocuk kendi gelişim evresi içinde izlenmeli, değerlendirme ve yönlendirmeler de bu çerçevede yapılmalıdır. Böylece çocuk, yeti ve yetenekleri dışında değerlendirilmeyecek; yılgın ve bıkın bir birey olmaktan uzak, daima aktif durumda olacak, sağlıklı bir gelişim seyri izleyecektir.   Rekabetçi toplumlar, bireyin, başarı ve sonuçları için çok büyük baskı oluşmakta, başarısızlığın bedelini de çok ağır ödetmektedir. Çocuklar okullarında, anne-baba ve öğretmenlerinin taleplerini en iyi şekilde yerine getirmek için büyük çaba harcamaktadırlar. Kendinin mutlu olup olmaması, gelişiminin bu aktiviteye yetip yetmesi çevresi onun için önemli değildir. Zaten bu açıdan düşünülmez de... Önemli olan, program ağırlıklı ve sınava dayanan dar kapsamlı eğitim anlayışından yüzünün akı ile çıkması, okulda yüksek notlar alarak başarılı olduğunu kanıtlamasıdır. Bu nedenle de yetişkinin beklentileri ile çocuğun beklentileri arasında büyük uçurumlar oluşmaktadır...   Bu bağlamda başarıyı, sadece mesleki beceriyi saptayan ve dar kriterler koyarak buralarda aramak yanlıştır. Başarı bir sınavda yüksek puan almak, ya da verilen bir işi sonuçlandırmanın ötesinde; kişinin dünyada olup bitenleri merak etmesi, edinimlerini değişik alanlarda kullanması ve yararlanması, daha ileri derecede bir olgunluğa erişmesi olarak da değerlendirilebilir. Sonuç olarak "başarı" göreceli bir kavram olup, sınırları belirli bir tanım içine konulamaz...